Rolnictwo
dodatkowe informacje na agrobiol.sggw.pl
1. nazwa kierunku — Rolnictwo
2. poziomy kształcenia — pierwszy stopień (ERK poziom VI) i drugi stopień (ERK poziom VII)
3. profil kształcenia — ogólnoakademicki
Wybór profilu kształcenia jest podyktowany:
· ponad stuletnią tradycją i doświadczeniem Wydziału Rolnictwa i Biologii SGGW w Warszawie w kształceniu na kierunku Rolnictwo w profilu ogólnoakademickim
· brakiem dobrze przygotowanej kadry dla rozwoju kształcenia w profilu praktycznym
· pozytywną oceną profilu
kształcenia ogólnoakademickiego prowadzonego na studiach pierwszego stopnia, dającego większą możliwość mobilności poziomej i pionowej w procesie kształcenia, tworzącego dobre podstawy do dalszego kształcenia studentów na wyższych poziomach studiów na rodzimym i innych kierunkach studiów oraz dającego szerokie możliwości zatrudnienia absolwentów.
4. forma studiów — studia stacjonarne /niestacjonarne
5. tytuł zawodowy absolwenta — inżynier rolnictwa (I stopień), magister inżynier rolnictwa (II stopień)
6. obszar kształcenia — obszar nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
7. dziedzina — nauki rolnicze
8. dyscyplina naukowa — agronomia
9. Związek z misją i strategią rozwoju Uczelni — Program studiów pierwszego stopnia na kierunku Rolnictwo jest ściśle związany i wynika bezpośrednio z misji i założeń strategii rozwoju Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Realizując misję SGGW polegającą na szerzeniu nowoczesnej wiedzy opartej na najnowszych osiągnięciach nauki polskiej i światowej, służącej rozwojowi gospodarczemu i intelektualnemu społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wiejskich i gospodarki żywnościowej, program studiów na kierunku Rolnictwo został zmodernizowany i dostosowany do wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji. Zdefiniowane efekty kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych jakie osiąga absolwent studiów na kierunku Rolnictwo zapewnią mu konkurencyjność na rynku pracy, a także umożliwiają uczenie się, z założeniem wielopłaszczyznowej mobilności pomiędzy rodzimą uczelnią, a innymi krajowymi i zagranicznymi jednostkami naukowymi i dydaktycznymi, w trakcie studiów pierwszego i wyższych stopni. Dostosowany do wymogów KRK zreformowany program studiów na kierunku Rolnictwo stwarza studentowi szerokie możliwości osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia, stawiając go w centrum działalności edukacyjnej jednostki i w ten sposób realizuje misję Uczelni traktującej człowieka jako najwyższe bogactwo, dbającej o jego rozwój intelektualny. Osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia, zgodnie z misją uczelni, jest realizowane dzięki wykorzystaniu w procesie kształcenia najnowszych osiągnięć nauki, korzystaniu z najnowszych technik i technologii, adaptacji doświadczeń wynikających z relacji z praktyką gospodarczą oraz nowoczesnej bazy dydaktycznej i eksperymentalnej oraz doświadczonej kadry nauczycielskiej. Program studiów dostosowany do wymogów KRK umożliwia ocenę jakości kształcenia poprzez wprowadzenie systemu oceny poziomu, treści i jakości kształcenia dokonywanej przez studentów, absolwentów i interesariuszy. Umożliwia to doskonalenie programu kształcenia dzięki zastosowaniu systemu sterowania jakością.
10. ogólne cele kształcenia — Zasadniczym celem kształcenia na kierunku Rolnictwo, na studiach pierwszego stopnia jest nadanie absolwentowi szeregu kompetencji w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw społecznych umożliwiających mu podjęcie pracy w szeroko rozumianym sektorze gospodarki krajowej jakim jest rolnictwo. W tym rozumieniu ogólny cel kształcenia jest realizowany poprzez:
- Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie identyfikacji, analizy i weryfikacji przyrodniczych, ekonomicznych, społecznych, prawnych i politycznych (w rozumieniu polityki żywnościowej kraju) uwarunkowań i potrzeb produkcji rolniczej.
- Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu biologii prowadzącej do kształtowania postępu biologicznego oraz określenia jego wpływu na wielkość i jakość plonu oraz środowisko przyrodnicze
- Poznanie procesów i zjawisk występujących w środowisku przyrodniczym, w tym w szczególności: interakcji pomiędzy produkcją rolniczą a środowiskiem przyrodniczym.
- Wykształcenie u studenta zdolności identyfikacji stwarzanych przez rolnictwo zagrożeń dla środowiska przyrodniczego.
- Poznanie i umiejętność zastosowania w praktyce sposobów eliminacji lub zmniejszenia presji produkcji roślinnej i zwierzęcej na środowisko przyrodnicze.
- Poznanie technologii, technik, narzędzi i materiałów do produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz nabycie umiejętności doboru właściwych dla zamierzonych efektów produkcyjnych rozwiązań technologicznych i technicznych w produkcji rolnej.
- Poznanie organizacji, zasad funkcjonowania europejskich, państwowych, samorządowych oraz obywatelskich instytucji i struktur oraz sposobów zarządzania i funkcjonowania podmiotów gospodarczych związanych z sektorem żywnościowym.
- Poznanie polityki kraju w dziedzinie rozwoju obszarów wiejskich.
11. możliwości zatrudnienia absolwentów:
- W produkcji rolniczej jako właściciele przedsiębiorstw, gospodarstw rolniczych, czy menadżerowie zarządzający produkcją rolniczą.
- Jako doradcy w szeroko rozumianym sektorze żywnościowym, w tym w firmach consultingowych, eksperckich i doradczych.
- W szkolnictwie różnych szczebli oraz w placówkach naukowo-badawczych.
- W przedsiębiorstwach i przedstawicielstwach firm zajmujących się obrotem płodami rolnymi i środkami do produkcji rolnej oraz zakładach przemysłu rolno-spożywczego.
- W mediach.
- W bankowości, ubezpieczeniach i administracji różnych szczebli.
- W firmach związanych z tworzeniem i upowszechnianiem postępu biologicznego.
- W instytucjach zajmujących się ochroną i kształtowaniem środowiska przyrodniczego.
12. Efekty kształcenia: na studiach I stopnia kierunku rolnictwo
Studia I stopnia na kierunku Rolnictwo prowadzone są w ramach specjalności Agronomia i Agrobiznes
Kod efektu kształcenia (kierunek)
|
Efekty kształcenia
Po ukończeniu studiów na pierwszym poziomie o profilu ogólnoakademickim na kierunku studiów Rolnictwo absolwent:
|
Efekty kształcenia obszaru nauk leśnych, rolniczych i weterynaryjnych, do których odnosi się kierunek
|
WIEDZA
|
||
K1A_W01
|
posiada podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki niezbędną do rozumienia zjawisk i procesów zachodzących w rolniczej przestrzeni produkcyjnej i środowisku
|
R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04
|
K1A_W02
|
opisuje i analizuje zjawiska składające się na funkcjonowanie przyrody ożywionej i nieożywionej na różnych poziomach jej organizacji
|
R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04
|
K1A_W03
|
klasyfikuje i stosuje podstawowe metody statystyczne i narzędzia informatyczne służące ocenie i analizie zjawisk oraz procesów zachodzących w rolnictwie
|
R1A_W01, R1A_W05
|
K1A_W04
|
posiada podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną niezbędną do organizowania produkcji rolniczej i funkcjonowania społeczności obszarów wiejskich
|
R1A_W02, R1A_W07, R1A_W08
|
K1A_W05
|
przedstawia i analizuje podstawowe procesy biologiczne zachodzące w roślinie i łanie roślin z uwzględnieniem czynników determinujących wielkość i jakość plonu roślin oraz ich reakcje na czynniki środowiska
|
R1A_W03, R1A_W04, R1A_W06
|
K1A_W06
|
ocenia znaczenie czynników determinujących dziedziczenie cech organizmów żywych oraz sposobów genetycznego doskonalenia właściwości roślin
|
R1A_W04, R1A_W05
|
K1A_W07
|
klasyfikuje i ocenia podstawowe cechy i czynniki determinujące właściwości środowiska glebowego oraz prawidłowo interpretuje zależności pomiędzy środowiskiem glebowym, rośliną i ekosystemem
|
R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06
|
K1A_W08
|
rozpoznaje i klasyfikuje podstawowe patogeny, szkodniki i chwasty, opisuje i ocenia szkodliwość ich występowania w uprawach rolniczych oraz wybiera i planuje sposoby regulacji ich występowania
|
R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06
|
K1A_W09
|
opisuje i planuje zastosowanie oraz ocenia efekt stosowania podstawowych metod, technik i technologii oraz narzędzi i materiałów pozwalających na maksymalizację plonu i jego jakości w warunkach zrównoważonego rolnictwa
|
R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05
|
K1A_W10
|
posiada ogólną wiedzę z zakresu biologii, żywienia i chowu podstawowych gatunków zwierząt gospodarskich
|
R1A_W01, R1A_W04, R1A_W05
|
K1A_W11
|
posiada podstawową wiedzę w zakresie ochrony środowiska, analizuje i ocenia wpływ produkcji rolniczej na stan środowiska przyrodniczego
|
R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W06
|
K1A_W12
|
rozpoznaje i analizuje rekreacyjno-społeczne funkcje przestrzeni rolniczej i środowiska przyrodniczego
|
R1A_W02, R1A_W06, R1A_W07, R1A_W09
|
K1A_W13
|
posiada wiedzę z zakresu polityki rozwoju obszarów wiejskich, w tym Wspólnej Polityki Rolnej UE
|
R1A_W02, R1A_W07, R1A_W08, R1A_W09
|
K1A_W14
|
posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki, zarządzania, rachunkowości i marketingu w działalności rolniczej
|
R1A_W02, R1A_W07, R1A_W08, R1A_W09,
|
K1A_W15
|
analizuje i ocenia właściwości podstawowych surowców roślinnych i zwierzęcych oraz sposoby ich wykorzystania, a także planuje technologie ich produkcji
|
R1A_W03, R1A_W05
|
UMIEJĘTNOŚCI
|
||
K1A_U01
|
potrafi zdobywać i gromadzić wiedzę z różnych źródeł, analizować informacje i wnioskować oraz stale poszerzać zdobytą wiedzę w procesie samokształcenia
|
R1A_U01, R1A_U03
|
K1A_U02
|
identyfikuje i analizuje interakcje pomiędzy osiągnięciami nauk przyrodniczych, a reakcjami społeczeństwa
|
R1A_U01, R1A_U05
|
K1A_UO3
|
identyfikuje standardowe zjawiska przyrodnicze, ekonomiczne i społeczne
|
R1A_U05, R1A_U06
|
K1A_U04
|
stosuje i ocenia przydatność podstawowych technik i technologii oraz metod matematycznych i statystycznych w celu gromadzenia, przetwarzania i analizy danych eksperymentalnych
|
R1A_U03, R1A_U04
|
K1A_U05
|
analizuje i prawidłowo interpretuje przeczytany tekst naukowy i techniczny oraz fakty doświadczalne używając języka typowego dla danej dyscypliny wiedzy
|
R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10
|
K1A_U06
|
projektuje i wykonuje pod nadzorem zadania badawcze
|
R1A_U04, R1A_U06
|
K1A_U07
|
umie pozyskiwać oraz przetwarzać dane i informacje stosując technologie informatyczne
|
R1A_U03, R1A_U06
|
K1A_U08
|
posiada zdolność podejmowania decyzji z zastosowaniem informatycznych systemów wspomagania
|
R1A_U06
|
K1A_U09
|
przygotowuje i przedstawia typowe prace pisemne i prelekcje w języku polskim i wybranym języku obcym w zakresie rolnictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
|
R1A_U02, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10
|
K1A_U10
|
wykorzystuje mechanizmy Wspólnej Polityki Rolnej dla potrzeb rozwoju gospodarstw rolnych i obszarów wiejskich
|
R1A_U05, R1A_U06
|
K1A_U11
|
analizuje i optymalizuje efekty ekonomiczne produkcji rolniczej
|
R1A_U05, R1A_U06
|
K1A_U12
|
ocenia i interpretuje podstawowe parametry biologiczne roślin w celu diagnozowania fizjologiczno-biochemicznego stanu roślin
|
R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07
|
K1A_U13
|
ocenia parametry oraz projektuje modyfikacje stanu środowiska glebowego w celu polepszenia warunków wzrostu roślin i stanu środowiska przyrodniczego
|
R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07
|
K1A_U14
|
rozpoznaje rodzaje i poziom porażenia roślin patogenami i zachwaszczenia łanu oraz projektuje właściwe sposoby zwalczania patogenów, szkodników i chwastów
|
R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07
|
K1A_U15
|
opisuje i projektuje sposoby optymalizacji warunków produkcji roślinnej wykorzystując znajomość metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów oraz potencjału środowiska w celu maksymalizacji wielkości i jakości plonu
|
R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07
|
K1A_U16
|
identyfikuje i opisuje czynniki determinujące dobrostan zwierząt i sposoby jego kształtowania
|
R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
|
||
K1A_K01
|
rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia zawodowego przez całe życie
|
R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08
|
K1A_K02
|
potrafi pracować indywidualnie i w grupie, przyjmując w niej różne role, zmierzając do osiągnięcia założonego celu
|
R1A_K02
|
K1A_K03
|
jest zdolny określać priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
|
R1A_K03
|
K1A_K04
|
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu rolnika
|
R1A_K04
|
K1A_K05
|
ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
|
R1A_K05
|
K1A_K06
|
ma świadomość podejmowanego ryzyka potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
|
R1A_K06,
|
K1A_K07
|
umie organizować i aktywizować społeczność wiejską oraz reprezentować ją wobec władz samorządowych i państwowych
|
R1A_K02, R1A_K03
|
K1A_K08
|
myśli i działa w sposób przedsiębiorczy
|
R1A_K08
|
K1A_K09
|
przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do siebie i pracowników instytucji;
|
R1A_K04, R1A_K06, R1A_K05
|
13. Efekty kształcenia: na studiach II stopnia kierunku rolnictwo
Studia II stopnia na kierunku Rolnictwo prowadzone są w ramach specjalności:
- Agronomia i agrobiznes,
- Bioinżynieria rolnicza
- Informatyka w rolnictwie
|
Numeratory efektów kształcenia dla kierunku
|
Opis kierunkowych efektów kształcenia po ukończeniu studiów II stopnia na kierunku Rolnictwo
|
Odniesienie do efektów kształcenia dla nauk rolniczych, leśnych
i weterynaryjnych |
|
||
|
Wiedza
|
|
||||
K2A_W01
|
Ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych i możliwości jej aplikacji w zakresie kształtowania potencjału przyrody dla poprawy życia człowieka
|
R2A_W01, R2A_W03, R2A_W04
|
||||
K2A_W02
|
Ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną, włącznie z zasadami ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego i korzystania z zasobów informacji patentowej
|
R2A_W02, R2A_W08, InzA_W03
|
||||
K2A_W03
|
Zna zaawansowane techniki i technologie produkcji oraz nieprodukcyjną rolę rolnictwa
|
R2A_W05, R2A_W06, R2A_W07, InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05
|
||||
K2A_W04
|
Rozumie zasady WPR UE rozwijające indywidualną i zespołową przedsiębiorczość oraz działania determinujące funkcjonowanie i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich
|
R2A_W07, R2A_W09, InzA_W03, InzA_W04
|
||||
|
Specjalność Agronomia i Agrobiznes
|
|
||||
K2A_W05
|
Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu produkcji rolniczej
|
R2A_W05, InzA_W01
|
||||
K2A_W06
|
Zna mechanizmy ekonomiczne i zasady funkcjonowania poszczególnych rynków produktów rolnych oraz środków produkcji rolniczej na świecie, w Europie i w kraju
|
R2A_W02, InzA_W03
|
||||
K2A_W07
|
Ma zaawansowaną wiedzę na temat zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o technikach, technologiach i narzędziach kształtowania i ochrony środowiska przyrodniczego
|
R2A_W03, R2A_W04, R2A_W06, InzA_W01
|
||||
|
Specjalność Bioinżynieria
|
|
||||
K2A_W08
|
Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą zastosowania klasycznych i bioinżynieryjnych metod doskonalenia cech użytkowych i własności produkcyjnych roślin uprawnych
|
R2A_W01, R2A_W04, InzA_W02
|
||||
K2A_W09
|
Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu zastosowań biologii, chemii i mikrobiologii w ochronie środowiska naturalnego i rolniczego
|
R2A_W01, R2A_W03, R2A_W04, R2A_W06, InzA_W02, InzA_W05
|
||||
K2A_W10
|
Posiada rozszerzoną wiedzę o genetycznych, biochemicznych i fizjologicznych procesach i czynnikach wpływających na jakość i wielkość plonu oraz o mechanizmach ich regulacji
|
R2A_W01, R2A_W04, R2A_W05, InzA_W05
|
||||
K2A_W11
|
Zna regulacje prawne i technologiczne dotyczące uprawy roślin transgenicznych
|
R2A_W02, R2A_W05, InzA_W03
|
||||
|
Specjalność Informatyka w Rolnictwie
|
|
||||
K2A_W12
|
zna zaawansowane narzędzia informatyczne do kształtowania, oceny i opisu zjawisk i procesów zachodzących w produkcji rolniczej
|
R2A_W05, InzA_W02, InzA_W05
|
||||
K2A_W13
|
posiada pogłębioną wiedzę w zakresie wykorzystywania technologii informatycznych usprawniających pracę ludzi związanych z obszarami wiejskimi
|
R2A_W05, InzA_W01, InzA_W05
|
||||
|
Umiejętności
|
|
||
K2A_U01
|
Posiada zaawansowaną umiejętność zbierania i gromadzenia informacji pochodzących z różnych źródeł oraz ich analizy i przetwarzania
|
R2A_U01, R2A_U03, InzA_U03
|
||
K2A_U02
|
Ma zaawansowane umiejętności prezentowania swoich poglądów w formie werbalnej, pisemnej i graficznej z użyciem technologii informatycznych
|
R2A_U01, R2A_U02, R2A_U03
|
||
K2A_U03
|
Umie samodzielnie uzasadnić, zaplanować, założyć, wykonać eksperyment i zinterpretować uzyskane wyniki z wykorzystaniem metod statystycznych
|
R2A_U04, R2A_U06, R2A_U07, InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05
|
||
K2A_U04
|
Analizuje i projektuje sposoby optymalizacji produkcji roślinnej z wykorzystaniem znajomości metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów oraz potencjału środowiska w celu maksymalizacji wielkości i jakości plonu oraz efektów ekonomicznych
|
R2A_U04, R2A_U05, R2A_U07, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08
|
||
K2A_U05
|
samodzielnie przygotowuje i przedstawia pogłębione prace pisemne i prelekcje w języku polskim i wybranym języku obcym w zakresie rolnictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
|
R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, InzA_U05
|
||
|
Specjalność Agronomia i Agrobiznes
|
|
||
K2A_U06
|
W oparciu o analizę danych środowiskowych i rynkowych projektuje optymalny kierunek i technologię produkcji
|
R2A_U05, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08
|
||
K2A_U07
|
Potrafi zarządzać dystrybucją i obrotem środków produkcji i produktów rolniczych
|
R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, InzA_U02
|
||
K2A_U08
|
Potrafi kreatywnie reagować na zmiany potrzeb rynku i oczekiwań społecznych w stosunku do ilości i jakości produkowanych surowców żywnościowych, przemysłowych i energetycznych oraz organizować usługi w sferze pozaprodukcyjnej
|
R2A_U05, InzA_U01, InzA_U03
|
||
K2A_U09
|
Umie aplikować o środki z funduszy krajowych i UE, tworzyć i archiwizować dokumentację oraz współpracować z organizacjami i instytucjami działającymi w szeroko rozumianym sektorze rolnictwa
|
R2A_U01, InzA_U04, InzA_U08
|
||
|
Specjalność Bioinżynieria
|
|
||
K2A_U10
|
Samodzielnie planuje, wykonuje i analizuje laboratoryjne eksperymenty rolnicze, biologiczne i biotechnologiczne
|
R2A_U01, R2A_U04, R2A_U08, InzA_U01, InzA_U07, InzA_U08
|
||
K2A_U11
|
Samodzielnie analizuje biologiczne i biotechnologiczne aspekty produkcji rolniczej i jej wpływ na środowisko
|
R2A_U01, R2A_U05, InzA_U06, InzA_U07
|
||
K2A_U12
|
Posiada umiejętność doboru, modyfikacji i oceny typowych technik i technologii bioinżynieryjnych w celu poprawy jakości produktów rolniczych i warunków życia człowieka
|
R2A_U01, R2A_U04, R2A_U06, R2A_U07, InzA_U01, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08
|
||
K2A_U13
|
Rozumie korzyści i zagrożenia płynące z wprowadzania roślin transgenicznych do praktyki rolniczej
|
R2A_U01, R2A_U02, R2A_U07, InzA_U04, InzA_U05
|
||
|
Specjalność Informatyka w Rolnictwie
|
|
||
K2A_U14
|
posiada zaawansowaną umiejętność wyszukiwania i eksploracji danych pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
|
R2A_U01, R2A_U03, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04
|
||
K2A_U15
|
posiada podstawową umiejętność programowania systemów operacyjnych, aplikacji użytkowych i witryn internetowych na potrzeby małych i średnich grup odbiorców
|
R2A_U03, R2A_U05, InzA_U01, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08
|
||
K2A_U16
|
Rozumie i dostosowuje do potrzeb systemy operacyjne, sieci komputerowe oraz oprogramowanie użytkowe związane z działalnością rolniczą
|
R2A_U03, R2A_U05, R2A_U06, InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06
|
||
Kompetencje Społeczne
|
||
K2A_K01
|
rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia zawodowego przez całe życie oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
|
R2A_K01, R2A_K08
|
K2A_K02
|
jest otwarty na kreatywną pracę indywidualną oraz współdziałanie i pracę w grupie przyjmując w niej różne role zmierzając do osiągnięcia założonego celu
|
R2A_K02
|
K2A_K03
|
Posiada kompetencje do samodzielnego kierowania zespołem ludzi realizującym określone przez siebie lub innych zadania
|
R2A_K03,
InzA_K01
|
K2A_K04
|
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga złożone dylematy związane z wykonywaniem zawodu rolnika
|
R2A_K04,
InzA_K01
|
K2A_K05
|
ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
|
R2A_K05,
InzA_K01
|
K2A_K06
|
ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności dla szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
|
R2A_K06,
InzA_K02
|
K2A_K07
|
umie samodzielnie organizować i aktywizować społeczność wiejską oraz reprezentować ją wobec władz samorządowych i państwowych
|
R2A_K02, R2A_K03,
InzA_K02
|
K2A_K08
|
Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz aktywizuje środowisko zawodowe do twórczych postaw
|
R2A_K08
InzA_K02
|
K2A_K09
|
przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do siebie i pracowników instytucji; zna zasady postępowania w stanach zagrożenia.
|
R2A_K04, R2A_K06, R2A_K05
InzA_K01
|
Objaśnienia oznaczeń:
K – kierunkowe efekty kształcenia; 01, 02, 03………nr efektu kształcenia
W – kategoria wiedzy
U – kategoria umiejętności
K – kategoria kompetencji społecznych
R1A – efekty kształcenia w obszarze studiów rolniczych, leśnych i weterynaryjnych dla studiów I stopnia w profilu
ogólnoakademickim